En tuff före detta statsminister

Efter att Göran Persson lanserat sin nya bok "Min väg, mina val" har mediastormen blåst rejält kring denna buffel. Men det är ju inte alltid av ondo, för man lär ju sig så himla mycket. Till exempel berättar han i SVD att han alltid har kämpat emot den onda Jante. Att hans mamma, som växt upp i en statarfamilj, har varit drivande i sonens uppforstran med orden "du är något, du kan och du orkar. Det finns ingenting som begränsar dina möjligheter". Det har gjort att den före detta statsministern har en filosifi som lyder "om någon säger till mig att gör så här, då gör jag inte sällan tvärtom." Det har gjort att den jantebaserade socialdemokratiska rörelsen söker efter svageter med blåslampa, i och med att Persson köpt en stor härrgård och blivit en lyxföreläsare. Men han bryr sig inte. Och det är det som jag fascineras med honom: att han går sin egna väg utan att bry sig om dessa konsekvenser. Sverige behöver fler sådana bufflar!

Kommentarer
Postat av: Johan

Nej tack. Mer puckad person får man leta efter. Att ha honom som statsminister var pinsamt. Han är jantelagen
personifierad. Han tror han är bäst själv och tycker andra inte ska tro att de är något. Han är en slemmig kommunpamp som inte har någon förmåga. Det märktes i slutet när han blev helt överkörd i debatterna med Reinfelt.
Dessutom har han som de flesta sossar, dubbelmoral. De ska vara solidariskt ändå tills jag får lite pengar, då ska det fifflas och grejas... Usch. Skona oss från fler som han.

2007-10-29 @ 08:38:20
Postat av: www.annawintour.blogg.se

Göran Persson visste hur han skulle manipulera för att få väljare. Han är ett geni tex om någon hade en åsikt tex en partiledare.

Han brukade säga att där har tex Gudrun Shyman rätt men att man borde göra så här också. Han sa inte emot men la till sin åsikt. Samt så brukade han ta av sig glasögonen och närma sig kameran för då spetsar folk öronen.

2007-10-29 @ 08:45:17
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: Kratzek

Johan: talar du inte emot dig själv när du beskriver att Göran Persson är jantelagen personifierad? Om han vore det skulle han inte alls tycka att han är bäst...

2007-10-29 @ 20:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0