Därför vill jag ha amerikansk TV

Imorn kväll ska mina två presidentkandidat-favoriter mötas i en direktsänd TV-debatt. Det är Hillery Clinton som ställs mot Barack Obama. Demokraternas förkämpar. Båda kommer att revolutionera USA genom att - beroende på om någon av dem vinner nästa val - bli den första presidenten i sitt slag [första kvinnliga presidenten och första svarta presidenten]. Dock är jag - liksom jag var första gången som jag hörde talas om det framtida valet - bekymrad över att båda tvingas representera samma parti. Det betyder att en vit gammal republikansk gubbe kan ta över ämbetet efter katastrof Bush och tillintetgöra den framtida chansen att se lite historia skapas.  Så gode gud: må Obama eller Clinton bli president nästa år!

Kommentarer
Postat av: Rob

Jag tror Edwards blir demokraternas kandidat, han är både vit och man så det lär ju passa det demokratiska partiets kärntrupper som handsken. Det är ju ändå de som röstar i det här valet (och motsvarande för republikanerna) och inte det amerikanska folket.

2007-10-29 @ 20:00:58
URL: http://standardiserad.blogg.se
Postat av: Kratzek

Jag är beredd på att tro dig. Han har ju de sakerna som väljarna tycker om (rätt kön och rätt färg) =( . Samtidigt är han - om en dock lite Gore-mässigt dubbelmoralanklagad - inne på medelklassen, vilket kan tilldra den medelklass som inte vinner på Bush. Dock säger ju dagens opinionsundersökningar att Hillery går hem hos de flesta. Och jag hoppas verkligen att den trenden håller i sig

2007-10-29 @ 20:56:01
Postat av: Dag i USA

Clinton kommer att vinna för demokraterna.
Det är fortfarande jämnt hos republikanerna.
De nästa fyra år kommer att vara dåliga för USA.
Ifall Clinton blir president så kommer inget att hände för att Republikanerna hatar henne och kommer att sätta imot allt för att få henne att se dålig ut.
Ifall Guilini eller Romney blir president (republikan) så kommer inte mycket att ändras jämfört med Bush som president.
McCain, som antagligen inte kommer att bli vald, skulle kunna ändra USAs riktning.

Så, se framemot fyra tunga år for USA (mycket tack vare nuvarande President Bush).

2007-10-30 @ 16:17:09
Postat av: Dag i USA

Och, du vill inte ha Amerikansk TV.
500 kanaler och inget att se.

2007-10-30 @ 16:18:30
Postat av: kratzek

Igår ville jag ha amerikansk tv. Idag vill jag inte längre ha det. Varför? Debatten är slut :P

2007-10-30 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0