Facebook är intressant

Nu har man nästan fastnad i facebook-träsket. Men det beror på att jag vill lära mig så mycket som möjligt. Speciellt aplikationen att starta en ny grupp är intressant. Jag har redan dratt igång min klassgrupp. Och mer blir det.

Dock har jag uppmärksammat ett par saker som jag ofta tänker på. För det första finns det personer som inte är ensamma i sina presentationsbilder. Vad är då meningen med att presentera sig själv? Låt oss ponera att jag ser två killar på samma foto. Hur ska jag - om jag bara känner till utseendet - veta att jag har hittat rätt? Och för det andra undrar jag hur sparsam man kan vara med sin profil. Jag försöker hålla den så enkel som möjligt, iom att jag enkelt vill hålla reda på allt. Hoppas därför att ingen tar illa upp vid att jag då avböjer dessa vampyr- och slayer-lekar =P

Kommentarer
Postat av: Lothol

Hej Daniel.

Ledsen för det sena svaret, men bättre sent än aldrg? ;)

Hmm, öva upp teknik säger du...
Nå.

Jag kan inte minnas att Ché mördat vänner för att han blivit sur, jag kan inte heller se någon direkt koppling mellan Chés ideologiska övertygelse och det ekonomiska tillståndet på Kuba.
Ché var däremot extremt noga med att regler och lagar skulle inte bara gälla folket utan även dom som genomfört revolutionen.
Jag vill mena att när Kuba hade chansen att handla internationellt genom dom sovjetiska kontakterna så var man på väldigt god väg att bygga upp en välfärdsstat utan dess like. Och att USA´s handelsblockad borde ses som försök till folkmord.

Angående demokratin.
Jag nekar inte till att det har fängslats folk, vissa förmodligen felaktigt.
Men jag vill gärna höra en defination av "demokrati"
Man talar om folkstyret, men har vi då folkstyre här?
Där tex fyra fem partier tillsammans får majoritet att styra landet, är inte det lite sjukt?

MVH Sergej

2007-11-19 @ 10:11:43
URL: http://Lothol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0