Ensam är stark men omsvärmad är starkare

Efter att ha sett Babben Larssons program (som jag för övrigt ansåg kunde vara roligare) fick jag en tankeställare av rapparen Petter. Han berättade nämligen två saker som mina antenner uppfattade; nämligen att han fortfarande är känslig för vad folk tycker om honom och att han är så otroligt målmedveten att han blir besviken på sig själv om han inte når upp till sina mål. Det sista känner jag igen mig i. Därför undrar jag vilka människor - förutom hans mor - som har stöttat honom. Utan dem skulle han inte nå dit han är idag. Därför undrar jag, retoriskt, vilka - förutom familjen och närmsta släkten - som kan hjälpa mig att nå dit jag vill? Och vilka jag kan stötta på vägen. Utan denna variabel kan jag varken nå månen eller stjärnorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0