En fantastisk föreläsning - synd att man missade inledningen

Tack vare Futurum CC kunde jag gå på en föreläsning som handlade om att marknadsföra sig själv. Många lärdomar presenterades. En av dem var att behärska de fyra kompetenserna. Men det som gjorde föreläsningen värd tiden var att man inte ska lägga energi på att tänka på vad andra tycker om en. Istället ska man fokusera på vad man kan göra för att nå dit man vill (som till exempel att fokusera på hur jag gör för att du ska respektera mig istället för att vara rädd för att du inte respekterar mig). Vilken underbar tanke!

ps. Jag kom tyvärr 30 minuter för sent. Men det gör inget. Jag fick ändå ta del av ett par guldkorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0