Bloggandet tar för många resurser i anspråk

Jag har plötsligt insett hur mycket tid som jag lägger på bloggandet. Det är nära nog tre, tre timmar per dag som jag skriver här. Dessa timmar skulle kunna användas på mycket bättre sätt. Jag skulle kunna återuppliva FRISK och scanna upp tentor för att lägga upp dem på hemsidan, läsa på mina psykologiska termer för att skapa förutsättningar att klara omkvisatentan, förbättra mina kunskaper inom det ekonomiska området (och göra mig till en attraktivare ansökande) med mera. Ja, jag skulle kunna göra en massa saker. Men jag lägger ned det snackat. Bloggandet görs för att det är skoj; det är kul att trycka fram mina åsikter. Därför ska jag fortsätta med bloggandet (men jag behöver förminska bloggandet. Kanske borde jag göra som Robert och dra till skolan oftare)

Kommentarer
Postat av: My-Kin

Jag tycker den här sidan är lite svårare att använda. Jag föredrar den andra där jag har ett större nätverk som besöker mig. Här är det få personer som gör det men jag har nyligen börjat. Måste lära mig hur man modifierar layouten så att jag blir nöjd. Dessutom tycker jag inte at bloggen tar för lång tid för jag skriver när jag har tid för det. Jag tror att din blogg styr över dig, inte att du styr över bloggen.

2007-11-11 @ 22:10:02
URL: http://mychieng.blogg.se
Postat av: Robert

Jaha... jag trodde inte att en gång i veckan var särskilt mycket! Hahahaha!

2007-11-12 @ 09:47:47
URL: http://standardiserad.blogg.se
Postat av: Simon

Blogga är ju kul, och tycker man det ska man ju fortsätta. Man gör ju det för sin egen skull :)

2007-11-12 @ 14:08:55
URL: http://liberalis.blogg.se
Postat av: Sergej

Hej Daniel!
Tack för din kommentar och din fråga.
Ledsen att det tagit tid att svara, har inget IT hemma och en kvart på bibleoteket är inte mkt tid :P

Nåväl:
Om man kan rättfärdiga dödsskjutningar.
Det är en moralisk fråga som aldrig kan vara "rätt".
Men tanken att i ett krig så finns det folk som dör är väl ett bra svar?
Om du sedan menar det som händer efter revolutionen, när dödsdomar skrivs på och utförs så kan jag inte ge dig ett bra svar då jag presonligen inte har det helt klart för mig hur det egentligen var (Då jag nästan enbart har "röd" fakta).

Om Kuba är demokratiskt?
JA!
Jag kan inte se Kuba som odemokratistk, Tanken som bygger på den som sovjet inleddes med, Sovjeterna, dom små råden.
På Kuba så har man en ganska direkt demokrati.
Det som alltid sticker i ögonen på västvärlden är att Castro sitter kvar.

Duger det som svar? :)
Ha det fint!
/Lothol

2007-11-12 @ 15:56:48
URL: http://lothol.blogg.se
Postat av: My-Kin

En gång i veckan är inte alls mycket men kanske vart tredje dag eller känna pressen att bara få skriva något bara för att ha något att skriva om är något annat. Man ska inte tänka att "Shit! nu har jag glömt bort att blogga, jag måste göra det nu och ser högen med andra uppgifter.

2007-11-12 @ 23:21:01
URL: http://mychieng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0