Arkitektur och design - mer än bara en dröm?

Jag, som varit så ointresserad av träslöjd, syslöjd och teknik(-slöjd =P) att en sengångare vet mer om dessa ämnen än mig, har plötsligt börja intressera mig för arkitektur och design. Att se minimalistiska kreationer (inklusive hus och inredningar) är tillräckligt för att få hjärtat i spinn. Särskilt som att vissa saker ger mig status - vilket Bourdieu-tänkaren i mig plingar på. Frågan är bara hur jag ska omstätta drömmen till handling. Jag har knappt ens råd med ett Ikea-möblemang så en Patric Bateman-arrangemang är att ta i, och om jag skulle minimalisera min etta skulle helhetsintrycken förstöras av min ofantliga nyckfullhet (iom att jag kan ta en bok från bokhyllan och plocka tillbaka den veckan efter). Därför fortsätter jag att ha det som dröm.

Kommentarer
Postat av: Måsse

Att leva ut sin form-design-arkitektur-dröm är något av ett tålamodskrävande nördjobb. Det tar år av forskning för att få den rätta helheten. Ekonomi är en orsak. Att man aldrig kan bestämma sig en annan. Så länge kan man få utlopp för sina våta drömmar tillexempel på sin blogg.

2008-02-26 @ 15:04:08
URL: http://forma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0